‘VoorKeur’ biedt testmogelijkheid nieuwe concepten op Duitsland’s grootste consumentenbeurs

‘VoorKeur’ biedt testmogelijkheid nieuwe concepten op Duitsland’s grootste consumentenbeurs

Tijdens de Internationale Grüne Woche, die wordt gehouden van 20 tot en met 29 januari 2017, zal ’VoorKeur’ aanwezig zijn in het Holland Paviljoen van het Ministerie van Economische Zaken in hal 18. Middels een mobiele variant op de bekende pop-up testwinkel zullen de organisatoren geïnteresseerde bedrijven de kans bieden onderzoek te doen direct bij de consument. De beurs biedt meteen een prachtig platform voor promotie. Nieuwe versproducten, campagnes of diensten kunnen worden gekeurd door ruim 380.000 bezoekers die de beurs jaarlijks bezoeken. Inschrijven voor deelname kan vanaf heden tot 15 december.

De onderzoeksmethode

Onder de naam ‘Voorkeur’ kunnen veredelaars, kwekers en leveranciers van versproducten (groente, fruit, planten en bloemen) nieuwe producten laten testen bij consumenten voordat zij overgaan tot introductie op de markt. Via een op maat opgestelde vragenlijst over het product, komt de aanbieder te weten wat een consument echt vindt van zijn of haar product. Met de resultaten van dit onderzoek kan een producent al dan niet overgaan tot het in productie nemen van de noviteit of besluiten het aan te passen aan de adviezen die uit het onderzoek naar voren komen. In het verleden is dit al mogelijk geweest via een pop-up store in Den Haag en Utrecht en onlangs voor de tweede maal op het Margriet Winter Festival. Gemiddeld is een aantal van 200 ingevulde vragenlijsten per product genoeg om te spreken van representatief onderzoek. Op het Margriet Winter Festival werd een nieuw orchidee cadeauconcept getest en is een record aantal lijsten ingevuld van ruim 1.000.

De beurs

Na enkele edities in Nederland is het nu ook mogelijk om producten, campagnes of diensten te testen op Nederlands grootste afzetmarkt; Duitsland. Op de grootste consumentenbeurs van dit land kwamen vorig jaar meer dan 380.000 bezoekers af. Een uitgelezen gelegenheid om de eindklant te bevragen over op handen zijnde introducties. De beursdeelname biedt tevens een uitgelezen mogelijkheid om het nieuwe product of concept krachtig te promoten en zelfs te verkopen. De mobiele variant van ‘Voorkeur’ zal te vinden zijn binnen het Nederlandse Paviljoen dat wederom wordt georganiseerd door het Ministerie van Economische Zaken.

Nederland paviljoen & politiek

Dit paviljoen is het visitekaartje van het Ministerie voor wat betreft land- en tuinbouwzaken en zullen de eerste twee dagen van de beurs decor zijn voor de politieke functie die de beurs tevens heeft. Naast een thuisbasis voor bilaterale gesprekken tussen de politieke vertegenwoordigers uit talrijke landen, zijn er ook individuele bedrijven die deelnemen in het paviljoen alsmede brancheorganisaties. Van de 380.000 bezoekers zijn er ongeveer 80.000 aanwezig met een zakelijke insteek.

Deelnemen

Bedrijven die geïnteresseerd zijn in het latentesten van nieuwe producten vóór marktintroductie via Voorkeur kunnen contact opnemen met Francine van Wijk van de firma Voorkeur; een initiatief van Sense marketing & more en BureauSierteelt.nl. De ‘founding’ partners zijn FloraHolland, Corn. Bak, Waterdrinker. Deze onderzoeksmethode komt tot stand met ondersteuning van 20Nu.nl, 2Mèt en Wevab.

Reageren is niet mogelijk.